Чи бeзпeчнo пoдoрoжувaти пoтягaми? Приклaд Aнaстaсії Лугoвoї, нa яку пaпaв нeвідoмий в пoтязі «Мaріупoль-Київ» дoвoдить, щo нe зaвжди.
Які зміни пoтрібні Укрзaлізниці, щoб пaсaжири пoчувaлись в бeзпeці?
Пoбиття тa спрoбa зґвaлтувaння
«Зaблoкувaв двeрі і пoчaв бити. Притиснув дo ліжкa. Тримaв зa гoрлo і бив бaгaтo рaзів, — пишe Лугoвa у свoєму пoсті у Facebook після тoгo, як у купe дo нeї із сeмирічним синoм в пoтязі дo Києвa пoсeрeд нoчі прoник нeвідoмий. — Я кричaлa, прoкинувся син. Пoчaв кричaти і прoсити «нe бити мaму», нa щo нeвідoмий рoзвeрнувся і xoтів вдaрити синa. Я зaтримaлa удaр, пooбіцявши, щo зрoблю всe щo зaвгoднo, aбo би він нe бив синa».
Щoб відвeсти нeбeзпeку від дитини, жінкa зaпрoпoнувaлa вийти із купe, пoтрaпилa дo купe нeзнaйoмця. Врятувaлaся зaвдяки плaчу синa: змoглa пeрeкoнaти нaпaдникa, щo плaч дитини рoзбудить увесь куча.
Вчора 31.07 в поїзді «Маріуполь-Київ» близько 3:00 возьми мене було скоєно напад. В кузов я була з сином. Прокинулася від…
Опубликовано Анастасией Луговинный Суббота, 1 августа 2020 г.
Из-за словами Лугової, вона із сином одразу побігла предварительно провідниці, однак нападнику вдалося переконати працівницю УЗ в тому, що Анастасія — його армия, й це просто «звичайна сімейна состыковывание». Захист вдалося знайти в провідниці сусіднього вагону. Пізніше власти поїзда дав команду затримати і охороняти нападника, який погрожував натиснути замереть-кран або розбити вікно.
Після прибуття потяга давно Києва чоловіка затримала поліція, яку викликав чоловік Анастасії Володимир Захарченков. Провідниці переконували його дружину невыгодный робити цього і пропонували доход, повідомів він в коментарі 5 каналу. Ймовірно, поверх те, що нападник був «зайцем», припускає чоловік.
Лугова сподівається, що максимальний розголос цієї історії допоможе уникнути подібних випадків у майбутньому.
Внаслідок нападу в жінки виявили переломи щелепи та вуха, а також множинні гематоми, більшість з них — получи обличчі.
Реакція правоохоронців
Нападником виявився тричі судимий 45-річний абориген Запоріжжя Віталій Рудзько, повідомив наступного дня після нападу застойник міністра внутрішніх справ Антоня Геращенко.
Рудзька заарештували в 60 діб без компетенция внесення застави (до 28 вересня). Йому готують звинувачення вслед за двома статтями Кримінального кодексу: нанесення тілесних ушкоджень і спроба зґвалтування.
Незаконнорождённый, избивший и пытавшийся изнасиловать Анастасию Луговую этой ночным делом в поезде Мариуполь — Киев, был в данное время…
Опубликовано Антоном Геращенко Отдых, 1 августа 2020 г.
Що кажуть в Укрзалізниці
1 серпня Укрзалізниця опублікувала заяву: компанія кланяться вибачення в Лугової та зазначає, що если проведене офіційне слідство.
4 серпнядиректор з пасажирських перевезень УЗ Олександр Толкачов повідомив його результати. «Сверху станції П’ятихатки-Стикові невідомий проник задолго. Ant. с вагона без квитка. «Провідниця маловыгодный підтверджує, що брала кошти з нього вслед за безквитковий проїзд», — сказав Толкачов.
Також в УЗ наполягають, що поліцію викликали працівники УЗ, хоча потерпіла вказувала, що це довелося зробити її чоловікові.
Попри це частину працівників цього потягу до сего времени ж звільнили. «Посад позбулися провідник вагона, у якому стався інцидент, ректор поїзда, інструктор поїзних бригад, старший майстер вагонного хранилище резерву провідників та покровитель начальника Маріупольського вагонного база», — повідомив в.о. голови Укрзалізниці Іван Юрик.
Що робити пасажирам?
Як поводитись в подібних ситуаціях? В УЗ кажуть, що існує інструкція: пасажир звертається впредь до провідника, а той має повідомити начальника потяга.
«Вслед за вашу безпеку несе відповідальність председатель потяга. Досвіду боротьби в нього немає, він може запропонувати цій особі ізолюватися та викликати поліцію», — пояснив Толкачов. Якщо провідник никак не реагує на прохання — пасажиру слід звернутися нате «гарячу лінію» УЗ.
Толкачов балакать, що випадки на кшталт нападу держи Лугову стаються ледь мало-: неграмотный щодня. Через них, зокрема, страждають і самі працівники залізниці.
В (видах їхньох безпеки міністр інфраструктури Влад Криклій запропонвав дозволити провідникам користуватись газовими балончиками.
Чи це допоможе? Ексголова департаменту з організації внутрішніх та міжнародних перевезень пасажирів УЗ Олександр Красноштан, в цьому маловыгодный впевнений. Видача електрошокерів чи газових балончиків — нічого малограмотный дасть, щоб ними користуватися — потрібно навчати працівників, а единым духом жодних тренінгів із самозахисту вони малограмотный проходять, вважає він.
«Це, звісно, безграмотный завадить, але може створити працівникам УЗ ще більше проблем, адже фактично перекладе получи провідника ще одну функцію. Ні законодавчо, ні нормативно у них немає функцій здійснення захисту», — застерігає він. Крім того, 60% працівників УЗ — жінки, й далеко не завжди зможуть протистояти чи тим пуще «скрутити» сильнішого за себя зловмисника.
Як зарадити: камери у вагонах, охорона чи повернення поліції
Найбільш поширена реакція в соцмережах: чому в потязі без- було поліції?
Транспортна міліція невыгодный супроводжує потяги з 2012 року та остаточно ліквідована в 2015 році», нагадав оглобля наглядової ради Укрзалізниці Сергій Лещенко: «Відновлення цього підрозділу — це компетенція малограмотный УЗ, а народних депутатів».
Але це приставки не- єдина опція. «З точки зору безпеки було б по правилам, щоб адміністрація УЗ для оплачуваній основі забезпечувала рекрутинг охорони для супроводу основних маршрутів пасажирських потягів», — вважає Геращенко.
Вслед за оцінкою Лещенка, це може коштувати УЗ додатково 250 млн грн щороку.
В.о. голови правління Укрзалізниці Іван Юрик повідомив, що незабаром повинна відбутися нарада з керівництвом МВС з цього приводу.
У соцмережах для того уникнення від подібних випадків пропонують розділити вагони потягів возьми жіночі та чоловічі, залучити охоронну компанію про чергування в потягах або ж поставити камери чи кнопки интересах екстренного виклику провідників.
Втім Красноштан, наполягає: лише повернення в потяги поліції если єдиним дієвим варіантом.
«Уявімо, УЗ найме охорону, але ж охоронець отнюдь не має права ні затримати зловмисника, ні перевозити вогнепальну зброю. Він може лише пильнувати майно чи окремих фізичних осіб», — каже він. Кнопки чи камери теж мало-: неграмотный зможуть зупинити насильство.
Вслед за словами ексзалізничника, зараз у разі вчинення злочину в потязі правоохоронці поминутно не можуть доїхати туди насквозь відсутність поруч із колією дороги, особливо в негоду, разве й не хочуть через «бюрократичний пінг-понг».
«Скажімо, план потяга Ужгород-Лисичанськ пролягає черезо 10 адміністративно-територіальних одиниць. Хто во что бы то ни стало буде займатися справою, якщо в потязі станеться вбивство?», — пояснює він.
Як подкладка він наводить минулорічну ситуацію з потягом Миколаїв-Івано-Франківськ: їхали вболівальники, почали трощити потяг, нате території Львівської області директор поїзда відмовився їхати далі, зупинив його та викликав поліцію, але та відмовилась їхати далі, оскільки мало-: неграмотный має права покидати територію Львівської області, сиречь потяг застряг на дві години.
Вслед за його словами, транспортні спецпідрозділи в (видах охорони на залізниці досі працюють в багатьох країнах великих розмірів, -де є нічні потяги: наприклад, Білорусі, РФ, Великій Британії, Канаді, Німеччині, Італії, В’єтнамі та США.
МВС: потрібні гроші
В міністерстві готові пристати для ініціативу УЗ та Мінінфраструктури лише «близ умові створення належних умов бюджетного фінансування та забезпечення матеріально-технічної бази для того поліцейський підрозділів». Таку заяву зробив радник міністра внутрішніх справ Володимир Мартиненко повідомив. Простими словами: вслед додаткову оплату.
Наразі разряд взаємодії органів поліції з підрозділами УЗ затверджено спільним наказом МВС та МІУ від 2 березня. Нацполіція та УЗ у березні запускали пілотні проєкти під назвою «Назустріч клієнту» пользу кого супроводу пасажирів поїздів Миколаїв-Рівне та Одеса-Столица, повідомляли тоді у пресслужбі Укрзалізниці.
Далі «пілоту» ініціатива, родственно, не пішла.
«Для забезпечення охорони пасажирських поїздів підрозділами поліції необхідно такі підрозділи за некоторое время до тим створити, розширивши канзас поліцейських, забезпечити їх фінансування з бюджету, технічне оснащення та соціальні гарантії. Інакше трендец це працювати не если”, — констатував Мартиненко.
Тим иногда, 4 липня на сайті президента з’явилася електронна петиція із вимогою повернути правоохоронців в потяги.
Вслед за добу вона набрала всього 650 підписів.
Уляна Букатюк
репортер , раздел Бизнес
Если только Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.