Укрзaлізниця мaйжe 200 днів живe бeз пoвнoціннoгo кeрівникa. Сьoгoдні Нaглядoвa рaдa пoвиннa oбрaти мaйбутньoгo oчільникa УЗ. Бoрoтьбa йдe між двoмa oснoвними кaндидaтaми. Oднoгo http://crb-gc.ru/ підтримує більшість у нaглядoвій Рaді, іншoгo — прoфільний міністр, прeм\’єр тa Міxeіл Сaaкaшвілі.
12 сeрпня, o 16:00 рoзпoчaлoся зaсідaння Нaглядoвoї рaди Укрзaлізниці. Нa якoму члeнaм рaди трeбa уxвaлити нaйвaжливішe в їxній істoрії рішeння: xтo сaмe стaнe мaйбутнім кeрівникoм УЗ. Дo фінaлу дійшли двa oснoвні кaндидaти: eкскeрівник Київстaру Пeтрo Чeрнишoв тa eксзaступник гoлoви Oдeськoї OДA, тa члeн нaглядoвoї рaди aeрoпoрту Бoриспіль Вoлoдимир Жмaк.
Щo відoмo прo фінaлістів тa як прoйшoв кoнкурс?
Мaйжe 200 днів бeз глaви
Кoмпaнія “oбeзгoлoвлeнa” вже майже 200 днів — наприкінці січня Наглядова Радка звільнила Євгена Кравцова, а 4 лютого Кабмін погодив це рішення. З середини квітня виконуючим обов\’язки голови правління УЗ є Іван Юрик.
Пошук, відбір та співбесіди розтягнулися бери сім місяців. Для цього найняли компанію Boyden.
В лонг-ліст потрапили 115 кандидатів, із яких семеро були жінками, близько половини кандидатів — іноземці, розповідав співрозмовник в рекрутинговій компанії.
Предварительно другого етапу дійшли 58 кандидатів, перед третього — 30. Спершу обрати фіналіста обіцяли в червні, потім повідомлялося насчет 16 липня як дату ухвалення кінцевого рішення. Зрештою вирішення питання перенесли возьми серпень.
Зараз залишилося двое кандидати, підтвердили одразу четверо співрозмовників, які мають безпосередній стосунок вплоть до конкурсу, у тому числі тих, хто брали в ньому жребий.
Благословення від президента
Щоб стати СЕО Укрзалізниці, недостаточно пройти всі етапи конкурсу та отримати схвалення з боку Наглядової из-за компанії. Потрібно ще изучить “оглядини” і співбесіду у президента Володимира Зеленського,
Троє співрозмовників розповіли, що минулого вівторка, 4 серпня, чотирьох кандидатів для пост голови УЗ запросили сверху зустріч з президентом Зеленським та прем’єром Шмигалем.
“Четверо кандидатів та міністр інфраструктури Слава Криклій прийшли на зустріч та всі за один прием очікували півтори години під кабінетом президента. Дивна була ситуація”, — розповідає Вотан із учасників цієї зустрічі.
Потім з кожним із кандидатів Зеленський у присутності прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та міністра інфраструктури Владислава Криклія провів “півгодинні детальні розмови получи и распишись загальні теми”.
Нам вдалося дізнатися, хто саме з кандидатів получай пост УЗ був присутній бери цій зустрічі. Серед них — жодного іноземця:
-
Володимир Жмыхи. Член наглядової ради аеропорту “Бориспіль”. До самого цього Жмак працював заступником голови Одеської Песнь Міхеіла Саакашвілі (2015-2016 роки), обіймав керівні посади в групі нафтових компаній ТНК-BP та був радником президента компанії Київстар Ігоря Литовченко.
-
Петро Чернишов. Остання посада Чернишова — керівник Київстару (він змінив Литовченко), поперед цього очолював український підрозділ пивного гіганта Carlsberg. Можливою причиною звільнення із Київстару у 2018 ЕП називає критику Чернишовим президента Порошенка после втручання в тендер по 4G. Наразі він прорываться до наглядових рад компаній Фармак, а також розвиває проєкт з вивчення математики Kontora Pi.
-
Олександр Перцовський. Одним пыхом працює першим заступником голови Укрпошти Ігоря Смілянського. Давно цього очолював напрямок DHL з розвитку бізнесу в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні. Має досвід управління проєктами трансформації логістичних операцій для того глобальних компаній у сфері ритейлу, фармацевтики, автомобільної індустрії, а також трансформації поштових логістичних бізнесів у США, Німеччині, Японії, Малайзії, Сінгапурі.
-
Сергій Корецький. З 2007 року був генеральним директором керуючої компанії ГК “Континіум”, а з 2013 року — розвивав мережу заправок цієї групи — WOG. Саме ради його керування на посаді компанія запустила WOG CAFE в поїздах УЗ Інтерсіті. У жовтні 2018 року Корецький покинув WOG, зазначивши, що планує розвивати власний проєкт. У вересні 2019 року из чего явствует відомо, що він з партнером Остапом Неходою створили у Швейцарії трейдерську компанію Centurion Group SA.
Також двоє співрозмовників згадували, що згодом глава та прем’єр ще зустрічалися із Ростиславом Шурмою — ексгендиректором Запоріжсталі та №6 бери виборах у 2019 року в списку Опозиційного блоку.
Хто в фіналі
С подачи два дні після зустрічі з президентом відбулися фінальні співбесіди з членами номінаційного комітету наглядової за УЗ — туди покликали вже тільки двох кандидатів: Петра Чернишова та Володимира Жмака. Кандидати мали представити свої програми розвитку компанії у короткостроковій та довгостроковій перспективах, образ действий зі звільнення частини працівників УЗ та чертеж боротьби із корупцією.
“У Наглядовій Раді більшість следовать Чернишова, але його кандидатуру потім безвыгодный підтримав профільний міністр, сиречь фінальне рішення знову відклали”, — пояснив Вотан із присутніх на засіданні Про.
Мовляв, міністр та прем\’єр хочуть, щоб Укрзалізницю очолив Жмыхи, і команда міністра вже домовляється относительно підтримку саме його кандидатури получи и распишись засіданні Кабміну. Також Жмака нібито підтримує башка Нацради Реформ Міхеіл Саакашвілі, з яким Жмыхи не тільки працював в Одесі, а й вчився в університеті ім. Т. Шевченка.
Получи боці Чернишова досвід роботи та реформ у великій компанії, каже Вотан з його конкурентів, що мало-: неграмотный дійшов до фіналу. “Він в Київстарі влаштував “велику чистку” і скоротив відсотків 30% персоналу, і суттєво покращив фінрезультат, це має сподобатися іноземцям у Наглядовій раді”, — каже співрозмовник.
Чернишов підтвердив рок у конкурсі, але відмовився від офіційних коментарів. Жмыхи написав, що перебуває у відпустці.
Планувалось, що держи сьогоднішньому засіданні уряду если затверджено голову УЗ. Однак вчора, 11 серпня, Наглядова Радка не ухвалила кінцевого рішення. Перенесла засідання бери 12 серпня, початок о 16-ій. Кандидати, яких сделать Рада, міністр інфраструктури повинен винести в Кабмін для остаточного затвердження.
“Я приближенно розумію, що вони будущие времена (інтерв’ю вийшло 12 серпня. — ) фіналізуватимуть рішення і відправляти в Кабмін. Будемо чекати, що найближчим когда-когда зможемо нарешті отримати постійного голову компанії”, — зазначив міністр Криклій в інтерв\’ю ЕП.
Акціонерне товариство Укрзалізниця (УЗ) — національний вантажний та пасажирський перевізник-монополіст. Кінцевим власником є регалии в особі Кабінету Міністрів України. Перебуває у підпорядкуванні Міністерству інфраструктури України.
Из-за даними УЗ, заразі компанія забезпечує 82% вантажних і майже 50% пасажирських перевезень серед усіх видів транспорту в Україні. Следовать обсягами вантажних перевезень українська залізниця займає четверте місце держи Євразійському континенті, поступаючись лише залізницям Китаю, Росії та Індії.
Одним пыхом в компанії працює понад 300 тисяч працівників — це найбільший роботодавець країни.
Уляна Букатюк
журналист , раздел Бизнес
Борис Давиденко
лучший редактор
Если Ваша милость заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.