29 вeрeсня минулo рівнo рік тa місяць, як 33-річний дeпутaт “Слуги нaрoду» Влaдислaв Криклій після пів дня рoбoти в Рaді тa кількox рoків в кoмaнді міністрa МВС Aрсeнa Aвaкoвa oбійняв міністeрську пoсaду, a вжe у бeрeзні був oдним із чoтирьox міністрів, які збeрeгли пoсaди після зміни уряду.
В інтeрв\’ю він рoзпoвідaє, чи eфeктивнo витрaчaють грoші нa дoрoги тa xтo зрeштoю зa ниx відпoвідaє, які шaнси, щo 2021 рік стaнe рoкoм вeликoгo будівництвa чтобы Укрзaлізниці тa чoгo від міністрa вимaгaють мoряки у свoїx відeoзвeрнeнняx.
Xтo відпoвідaє зa дoрoги: прeзидeнт чи прoфільний міністр?
– Зa щo відпoвідaтимe вaш нoвий зaступник – Дмитрo Живицький, якoгo уряд признaчив 23 вeрeсня?
– Дoрoги. Пaн Живицький зaймaвся рaнішe рeгіoнaльним рoзвиткoм, тoму кooрдинувaтимe Укрaвтoдoр, aвтoмoбільні дoрoги, рeфoрму Укртрaнсбeзпeки, яку нe змoгли пoвнoціннo зaпустити в цьoму рoці чeрeз брaк фінaнсувaння.
– A xтo йoгo пoрaдив?
– Я сaм йoгo сoбі пoрaдив. У мeнe нe булo жoднoгo зaступникa, щoб xтoсь нaтякaв: «Oй, візьми, гaрнa людинa». Мoгли бути xібa пoрaди з тoчки зoру ринку, як людинa сeбe прoявляє.
– A якби у прeзидeнтa пoрaдили? Aджe тaм нaчe зa дoрoгaми зaрaз нaйбільшe пильнують.
– Прoвoкaтивнe зaпитaння. Прeзидeнт пoвністю дoвіряє кaдрoву пoлітику прeм’єр-міністру і міністрaм. Тaкoгo нe булo, я прo тaкe нe чув, щoб рaдили, вaжкo сoбі цe уявляю.
– Нa дoрoги йдуть рeкoрдні суми. Грoші нa дoрoжнє будівництвo витрaчaються eфeктивнo?
– Будто? дoрoги будуються.
Читaйтe тaкoж нaш рoзбір: Дoрoги Зeлeнськoгo: П\’ять прoблeм вeликoгo будівництвa
– Тaк, aлe питaння после этого, чи спрaвді вoни стільки кoштують.
– Цe мaють пeрeвіряти aудит-служби, які знaють, щo тaкe «eфeктивнo». Aнaлізуємo зaкупівлі чeрeз систeму прoзoрoгo будівництвa. Щoдo пeвниx ділянoк є зaпитaння, влaснe тaм і пeрeвіряємo.
– Якoсь тaк виxoдить, щo прoгрaму з віднoвлeння дoріг тa oб’єктів інфрaструктури вeликe будівництвo xвaлять нa нaйбільшиx тeлeкaнaлax Укрaїни, aлe прo міністрa інфрaструктури Влaдислaвa Криклія у сюжeтax нe згaдують. Вaм нe oбрaзливo?
– Фaктичнo істoрія вeликoгo дoрoжньoгo будівництвa – цe oснoвний aкцeнт, який зрoбив прeзидeнт у мeжax свoгo прoєкту. Він ввaжaє, щo дoрoги – цe тe, щo oб’єднує людeй, містa. Тoж oснoвнa тутовник рoль йoгo. Я oб’єктивнo рoзумію, xтo скільки зробив політичних внесків, щоб це відбувалося (до масштабно.
Читайте нас в Telegram: проверенные данные, только важное
Я об’єктивно розумію, хто скільки зробив політичних внесків, щоб це відбувалося (до масштабно.
– Глава Укравтодору Олександр Кубраков розповідав нам в інтерв’ю, що спілкується з президентом Зеленським щотижня. Ви його якось контролюєте чи повністю віддали цю галузь у президентську линия. Ant. горизонталь?
– Все, що стосується бюрократичної складової, залежить від міністерства. Що стосується власне будівництва… правитель вважає це пріоритетним напрямком, і він по своему произволу глибоко в деталях – тож на) этом месте є певний дуалізм.
Читайте також — Вершина Укравтодору: які дороги будують в целях Зеленського та чому в кошторисі дивні цифри
– Похоже, президент Кубраковим задоволений: запланований обсяг доріг обіцяє здати вчасно. А ото ваше прізвище часто потрапляє после топпретендентів «на виліт» з уряду.
– Є такі маніпуляції…
– Як думаєте, Кубраков може зайняти ваше місце?
– Це ж никак не мені думати чи безлюдный (=малолюдный) думати. В інфраструктурі все впирається у фінансування. Коль воно є, то, звісно ж, можна більше показувати. Різні завдання: будувати – це важливо, але формувати політики — це значно більше напрямків та сфер, аніж лише дорожнє будівництво. Неизвестно зачем, не все швидко виходить, деякі процедури, я вважаю, взагалі потрібно змінювати, як-с погодження з органами влади, які іноді займають місяці.
Що стосується заміни – священнодействие розуміти, що і в бізнесі, і взагалі у житті до сих пор змінюється. З президентом ми перебуваємо у постійній комунікації.
Присоединяйтесь к Instagram – после этого только то, о чем ваша сестра не можете не объемлить
– 70 млрд грн кредитів під держгарантії чтобы будівництва доріг у 2021 році – отнюдь не забагато?
– Подивимося ще, який если результат. До цієї статті є певні запитання. Поки зарано говорити – лише перше читання [законопроєкту насчет проєкт бюджету 2021].
В інфраструктурі до настоящего времени впирається у фінансування. Коли воно є, ведь, звісно ж, можна більше показувати.
– Це зрозуміло. Але загалом кайстра не завелика?
– Загалом, будівництво – це ж як колесо. Якщо ви набираєте обертів, в таком случае треба, щоб далі воно рухалось, тому що це пожвавлює економіку, а отнюдь не навпаки – зменшувати [вливання]. Це гарний мультиплікатор – 2,5-3 грн получи кожну витрачену, тому важливо, щоб воно розвивалося.
– Я приблизительно розумію, ви ідею запозичувати стільки під держгарантії підтримуєте.
– Мені би більше імпонувала ідея залучати гроші завдяки концесійним проєктам (исполнение) цього потрібні зміни перед бюджетного кодексу). Під «концесійними» йдеться безлюдный (=малолюдный) лише про платні дороги, а насчет модель, коли дороги безкоштовні, а регалии впродовж 15 років виплачує концесіонеру фіксовану плату, натомість пирушка забезпечує її ремонт та обслуговування.
Подписывайтесь бери рассылки – только главное в вашей почте
– Чому в такой мере довго не підписували договор з новим головою Укртрансбезпеки Єгором Прокопчуком?
– Чому довго, це у нього перша державна работа. Менше місяця – це ще навіть відносно швидко.
– Зарплатня для цю посаду була 29 000 грн. Ходять чутки, що він избранник Арсена Авакова. Це что верно?
– Авакова? (сміється). Ні, вперше таке чую. Він до конкурсу пройшов. Щодо зарплатні – где-то він же ж не бідна людина, працював у Одесі, в Кривому Розі – директором водоканалу. Край отцов. Ant. чужбина проживає в Києві, тож логічно, що повернувся сюди.
Будівництво – це ж як силач. Якщо ви набираєте обертів, так треба, щоб далі воно рухалось, тому що це пожвавлює економіку.
Порти, річки, моряки
– У інтерв’ю рік тому, ви обіцяли в перші 100 днів получи и распишись посаді (тобто, ще поперед кінця 2019 року) досягти виконання Угоди оборона асоціацію в частині інфраструктури получай рівні 80-90%. Скільки вдалося?
– Зовсім никак не 90%.
– А як же турборежим?
– З турборежиму майже без- виходжу – тільки він у мене власний. Нате жаль, цей показник (виконання угоди. – Ред.) залежить від народних депутатів, і того, як законопроєкти приймаються у Раді. Наразі у нас залишаються законопроєкти, які досі малограмотный прийняті. Зокрема, про внутрішні водні шляхи (ВВШ – Радка мала ухвалити його у другому читанні спершу 4 вересня, потім 30 вересня, але перенесли. – Ред.), относительно залізничний транспорт – який транспортний комітет приближенно жодного разу не розглянув, хоча засідав 12 разів.
З турборежиму майже безлюдный (=малолюдный) виходжу – тільки він у мене власний.
– В таком случае скільки відсотків із запланованого по части євроінтеграційній угоді вже вдалося досягти?
– Десь 30%. Але у більшості випадків це завдяки «підзаконці», і ще кілька законопроєктів, які вже получай завершальній стадії й до кінця року мають бути.
Подписывайтесь получи и распишись LIGA.Бизнес в Facebook: главные дельце новости
– Ви переконані, що річковий транспорт у разі ухвалення законопроєкту насчет ВВШ розвантажить дороги. Та найбільша вопрос для річкового судноплавства – занедбані шлюзи. У проєкті бюджету-2021 видатки держи їхній ремонт поки маловыгодный збільшили. Чому так?
– Ровно по шлюзах будуть окремі правки давно бюджету. Крім того, задолго. Ant. с [ухвалення] закону про ВВШ має йти ще законопроєкт для внесення змін до бюджетного кодексу, який спрямує 1% дорожнього фонду нате ремонт шлюзів. Йдеться насчет близько 550-600 млн грн держи рік – це дозволить впродовж 4-5 років забезпечити модернізацію шлюзів, а безлюдный (=малолюдный) просто ремонт.
– До вы записують відеозвернення моряки. Кажуть по (по грибы) останні три роки вартість проходження навчальних курсів зросла в 10 разів, а скласти іспит неможливо помимо корупції та посередника-агента. Ви бачили відео?
Українським морякам ради підтвердження своєї кваліфікації щоп\’ять років потрібно оновлювати документи – чтобы цього потрібно складати іспит. У 2018 році в Україні запустили Державну службу получай морському та річковому транспорті (Морська адміністрація). Більшу частину навчально-тренажерних центрів воднчас закрили. Це підвищило ціни получи и распишись послуги: моряки у відео скаржаться, що вслед останні 3 роки вартість проходження навчальних курсів зросла в 10 разів. Згодом породило мобільний додаток e-sailor: щоб подати документи получи іспит, моряку необхідно встановити його возьми смартфон, завантажити в нього всі свої особисті дані, оформити та оплатити послуги “агента». Сверх його посередництва, на іспит записатися неможливо, стверджують моряки у відео.
– Бачив. Саме тому ми дійшли висновку, що цю інспекцію священнодействие ліквідовувати. Згідно з серпневим рішенням уряду, вплоть до листопаду ці інспекції мають зникнути. Или враження від цього відео: ті, хто працює у цих інспекціях, вирішили «надихатися» передо смертю. Там справді було дуже багато корупціогенних факторів: куща незрозумілих папірців, лабіринти бюрократії. Ми совершенно це ліквідовуємо.
Читайте також: Моряки приносят Украине $3 млрд в бадняк. Они могут потерять работу
Если два місця (надалі три), як можна если це зробити. По-перше, вследствие електронний кабінет моряка, але державний, ибо там створили якийсь сервіс, який працює выше агентів. Ми написали скарги вплоть до правоохоронців, мені сказали, що «лавочку» вже прикрили. Друге, після ліквідації інспекції, – питание документів буде до центрального органу Морської адміністрації. Документи можна если безкоштовно подати або посредством ЦНАПи, або через бази МорРічСервісу (Херсон, Одеса, Маріуполь та Ізмаїл).
После того справді було дуже багато корупціогенних факторів: ворох незрозумілих папірців, лабіринти бюрократії. Ми повально це ліквідовуємо
Потрібно если ще врегулювати вартість адміністративних послуг, але основна пометка цього всього така: всі тести та екзамени моряки мають складати в обладнаних компутер’ютерами екзаменаційних класах, а маловыгодный перед комісією (бо це завжди людський консигнатор).
Подписывайтесь на LIGA.Производство в Telegram: только важное
Smart Ticket, електрокари та обов’язковий техогляд
– Минулого тижня ви представили систему Smart Ticket, если людина купує квиток і з одним QR-codом може пересідати в різні види транспорту. Як ця системка враховуватиме пільговиків, бо досі саме це ставало получи заваді спробам впровадження е-квитків?
– З Міністерством соціальної політики та Міністерством ветеранів працюємо, щоб реєстри пільговиків приєднали перед системи Smart Ticket. После кінця року – початку наступного плануємо повноцінний пуск системи, у тому числі мобільного додатку. Головне, щоб були валідатори. Пользу кого пільговиків так краще з точки зору верифікації, адже нередко контролер не встигає перевірити документи, вони можуть бути підробкою нежто вже недійсними.
Люди з пільгами, матимуть кілька способів, як ними скористатися у транспорті:
– ретроградний: показати ксива (розраховуємо, що згодом відійде в небуття);
– можуть заскочить на сайт чи в додаток та зареєструватись вслед за ідентифікаційним номером, паспортом чи мобільним номером – якщо людина є у базі пільгових категорій, їй надають гражданское состояние пільговика;
– каси самообслуговування альбо просто каси, де пільговики теж можуть отримати цей свидетельство на спеціальних умовах: разовий чи постійний проїзний, з QR-codом чи з безконтактним носієм.
– А хто если компенсовувати збитки, якщо людина купила смарт-тікет нате зв’язку потяг-літак, а потяг запізнився, сиречь на рейс не встигла?
– В Україні найбільш пунктуальні потяги в Європі, относительно це свідчить дослідження європейської асоціації залізничних компаній ERA.
– Ви кажете це людині, яка пропустила та ледь малограмотный пропустила авіарейс через затримку потяга, що мав приїхати завчасно.
Він зламався?
– В одному випадку – (до, довелося брати таксі. В іншому – потяг зробив вночі зупинку, щоб пропустити інший, і замість 9 ранку приїхав об 11.
– Це було якесь ручне рішення, по (по грибы) яке хтось мав би понести відповідальність. Ибо таке раніше бувало хіба, коль їде літерний потяг (умовна назва про потягів, що перевозять цінні вантажі разве іменитих персон, найчастіше — перших осіб держави. – Ред.). Але взагалі у нас потяги пунктуальні, їздять вслед за хвилинами…
– І все ж. Хто повертатиме гроші, якщо така ситуація трапиться?
– Це питання публічної оферти. Якщо УЗ бере возьми себе такі ризики, в таком случае це – їхня відповідальність. Праздник хто затримався, той і відповідає. Приближенно само як авіаперевізники.
– Тобто, близ купівлі квитка будуть вказані умови відшкодування?
– Зізнаюсь чесно, в области авіаперевізниках таке точно є, соответственно УЗ не пам’ятаю, щоб таке було в публічній оферті, богослужение перевірити.
– МІУ підтримало законопроєкти, що пропонують стимулювати виробництво електрокарів в Україні. Але поки тама все дуже умовно, конкретних інвесторів немає, по того ж із зарядками ще існує переплет. Не боїтесь, що ця ідея стане вашим “гіперлупом»?
– Я подивився, що Тесла представила батареї нового покоління, держи яких можна буде проїжджати більше тисячі кілометрів. І це певною мірою здатне розв\’язувати проблему навіть відсутності зарядної інфраструктури.
– Обов’язковий техогляд у 2021 році запрацює?
– Знаєте, важкий законопроєкт. Щоразу, як його підіймаємо, всі кажуть: «Давайте малограмотный цього року».
– Але ж 2021 рік – вже останній, згідно з євроінтеграційною угодою.
– Круглым счетом, і це дещо лякає. Адже [технічний огляд автомобиль] вже давно – приватний бізнес. Эмблема впливає мінімально. В Україні вже близько 650 таких суб’єктів. Просувати законопроєкт относительно це будемо однозначно, але спершу варто переконатися, що у нас є повна возьми це підтримка. Наразі законопроєкт погоджений усіма, окрім Державної регуляторної служби.
Чи стане 2021 роком великого будівництва исполнение) Укрзалізниці
– Давайте поговоримо для Укрзалізницю. Які враження від нового голови УЗ Володимира Жмака? Якісь конфлікти вже виникали?
– (Імітує голос потяга) Конфліктів не було. Емоційно ми трохи різні: він – спокійний, я запальний. Але вважаю, добре, що получи Укрзалізниці з’являється людина з великим досвідом. Головне, щоб разом не було якихось експериментів, ибо УЗ у непростому стані й всі рішення у нас мають бути дуже вдалими та точними, тобто 10 з 10. І якщо ми робимо якісь зміни у бізнес-моделі, ведь права на помилку нема.
– А вже були якісь експерименти, які Фавн Жмак радив, але ви невыгодный погодились?
– Сам пан Колоб – ні, але нещодавно розглядали пропозиції наглядової за та членів його нової команди щодо тарифоутворення, як працюватиме налаженность подачі вагонів. Поки невыгодный переконали, дискутуємо.
У інтерв’ю ЕП Володимир Жмыхи розповідав про нову формулу тарифоутворення с целью вантажоперевізників, яка враховуватиме пошлина за тонну на кілометр із застосуванням коефіцієнтів, що базуються для обсягах перевезень.
– Ви относительно пана Іраклія Езгубаю – заступника Жмака?
– Эдак, з ним дискутували щодо цих ноу-хау, бери мій погляд, вони дещо радикальні. Попросив їх сім разів по сию пору перерахувати, перш ніж рухатись у цьому напрямку. У речах возьми кшталт боротьба з корупцією, звільнення, оптимізація, непрофільні активи, спрощення вони мають повний карт-бланш.
– Андерс Ослунд спілкувався з вами поперед. Ant. после звільненням з Наглядової ради Укрзалізниці? Чи свідчить його звільнення относительно згортання корпоративної реформи, возьми вашу думку?
– Ні, але хочу поспілкуватися. Перед цієї ситуації він нічого приставки не- казав. Про заробітні плати питання підіймалося, звісно. Від того що їх зменшили ані члени уряду, ні їхні заступники чи державні топменеджери, звісно ж, неважный (=маловажный) в захваті були. Але однозначно про наміри йти ніхто никак не казав.
– Що тепер если з УЗ, якщо піде ще кілька членів Наглядової чтобы?
– Новий конкурс. Якщо піде ще Вотан член ради, то у нас ще залишається кворум, а якщо ще хтось піде, неважный (=маловажный) хочу про таке навіть говорити, але тоді це фактично заблокує роботу Наглядової Чтобы – це погано. Таких ситуацій неможливо допускати, особливо в цей складний період – це фактично заблокувати одну з найбільших компаній, яка відповідає ради критичну інфраструктуру.
– Більше ніхто поки далеко не казав вам про наміри йти?
– Однозначно щодо питання заробітних палица багато хто озвучував. Я вважаю, що з його вирішенням никак не варто зволікати. Бо людей брали для роботу на одних умовах, потім ми своїм рішенням їх змінили.
Я вважаю, що з його вирішенням приставки не- варто зволікати. Бо людей брали получай роботу на одних умовах, потім ми своїм рішенням їх змінили.
– Впредь до прем’єра цю позицію доносили? Він казав, що члени уряду ухвалили рішення относительно це одноголосно.
– Так, обговорювали. З одного боку зрозуміло, що від суспільства є запит, щоб заробітні плати [чиновникам] зменшувати, але якщо є удовольствие, потрібно її дотримуватися. Тогда не питання подобаються якісь речі чи безвыгодный подобаються. Угода вже підписана. [Аль ж] укладайте нову, домовляйтесь. Якщо члени наглядових радоваться не виконують свої зобов’язання – тоді звільняти.
– Ви справді пообіцяли працівникам танкового заводу ім. Малишева, що ті будуватимуть 60% двигунів во (избежание локомотивів УЗ? Цим похвалився балда Харківської ОДА Олексій Шофер. Каже, що домовились з МІУ ще вслед за 1,5 місяці до призначення Жмака.
– Скажу приблизительно: я теж це бачив у ЗМІ. Хтось з колег скинув із питанням, навіщо нам це.
– Може, це директор пообіцяв? Він любить такі жести.
– Отнюдь не пам\’ятаю такого. Але венчание розуміти, що таке виробництво має відбуватись відповідно впредь до стандартів, має бути проєкт, сертифікати, досвід випуску сучасних двигунів, це вимагає багато часу.
– А загалом 2021 рік може стати роком великого будівництва интересах УЗ? Тим паче, що табор більшої частини рухомого складу вже критичний.
– Неизвестно зачем, він і має стати. Наступного року вперше в історії України если державне замовлення на пасажирські вагони. Хотілося б, щоб і бери приміські електрички теж (сталось державне замовлення), але ще більше мені б хотілося, щоб і місцева влада долучалась вплоть до цього процесу. Оскільки вони отримують податки, але нічого безвыгодный фінансують. Це не зовсім по заслугам. На розвиток інфраструктури УЗ також має отримати підтримку у 2021 році. А ще рік великого будівництва если за рахунок міжнародних фінансових проєктів та тому, що если оптимізовуватись рухомий склад та непрофільні активи.
– Насчет які суми може йтися?
Смета ще доформовується, але принаймні кілька мільярдів гривень если, більше одного, але суттєве менше ста. Раніше йшлося десь для близько три мільярди, але з якими цифрами дійдемо перед останньої милі – побачимо.
– Це якесь маленьке будівництво.
– Ну-кася чому. Звісно ж, таке фінансування, як получи Укравтодор не зможемо… Смета України, на жаль, маловыгодный може забезпечувати будівництво одразу всієї нової інфраструктури. Але її оновлення закладати плануємо. Пасажирські вагони вирішили дотувати з бюджету, як це трудиться решта світу. Щодо вантажних вагонів Мінекономіки та Мінфін напрацьовують покрой компенсації частини відсотків получай їхню закупівлю приватними компаніями.
– А як вас ідея Мінфіну спрямувати кошти від штрафів вслед за перевищення швидкості на закупівлі залізничних вагонів?
Ще безграмотный бачив, але ідея неправильна: це нецільове використання ресурсу, после того ж на адміністрування кожного штрафу йдуть витрати (пошта, друк тощо). Якщо забрати ці кошти, так хто тоді дофінансовуватиме ці витрати? Та й насправді опосля суми ще доволі скромні.
– Як просувається проєкт з приватною тягою?
– Фіналізується, чирик учасників вже подалися, сім допущені задолго. Ant. с другого етапу, один учасник вже повністю відповідає всім критеріям, ще кілька – розраховуємо, щоб найближчим иным часом укласти договори. Робимо в пілотному режимі, тому що це фактично експеримент, отнюдь не можна допускати, щоб приватні локомотиви ще суттєво погіршили орда Укрзалізниці. Ми не відкладаємо цю реформу, але квапитись, щоб вбити монополію державного перевізника, теж если неправильно. Терміни залежатимуть від ухвалення закону насчет залізничний транспорт.
Ми безграмотный відкладаємо цю реформу, але квапитись, щоб вбити монополію державного перевізника, теж если неправильно
– Ідея про створення транспортного регулятора одним духом на якому етапі реалізації?
– Це питання в основному тарифів, управляющее устройство також може розв\’язувати питання доступу после ринку, регулювання якихось спірних ситуацій впредь до АМКУ. Але позиція бізнесу: во (избежание того, щоб це був повністю незалежний организация, мають бути зміни вплоть до Конституції, а це означає – довга шов у Раді, тому малоймовірно. Такою позицією вони відкладають включение незалежного регулятора.
Наша позиція: ми відкриті та готові, пропонуємо запустити регулятора что-то около (без необхідності підтримки в Раді. – Ред. ), а потім будемо паралельно рухатися. Інакше питання створення незалежного регулятора залишиться в підвішеному стані.
Уляна Букатюк
журналист , раздел Бизнес
Буде Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.