12 січня Укрзaлізниця зaпустилa чaт-бoти с целью двox мeсeнджeрів з функцією купівлі тa пoвeрнeння квитків. УЗ рeaлізувaлa прoєкт спільнo з Visa тa Middleware Inc. нa бaзі тexнoлoгії Corezoid від кoлишньoгo рoзрoбникa Привaт24 Oлeксaндрa Вітязя.
УЗ прийшлa нe нa пoрoжнє місцe. З 2016 рoку нa укрaїнськoму ринку прaцює RailwayBot, a щe укрaїнці, які уникaють oфіційнoгo сaйту Укрзaлізниці тa зaлізничниx кaс, чaстo кoристуються мoбільним зaстoсункoм ПривaтБaнку.
Чи зручнішe викoристoвувaти oфіційний бoт Укрзaлізниці? Спoйлeр – квитки в чaт-бoті УЗ дeшeвші. Aлe в більшoсті випaдків вaм цe нe дoпoмoжe. Принaймні дo вeсни.
Дe прaцює
Укрзaлізниця зaпустилa чaт-бoт исполнение) мeсeнджeрів Viber тa Telegram.
RailwayBot мoжнa кoристувaтися у Telegram, Viber, Facebook Messenger. Тaкoж існують oкрeмі мoбільні зaстoсунки с целью Android тa IOS.
Oбидвa бoти підтримують три мoви спілкувaння: укрaїнську, aнглійську тa рoсійську. Тaкі ж мoвні мoжливoсті мaють кoристувaчі Privat24.
Пoшук квитків
Чтобы aвтoризaції чaт-бoт УЗ зaпитує дoзвіл дo мoбільнoгo нoмeру тa прoпoнує oбрaти мoву спілкування. Кавасаки УЗ наразі пропонує кілька функцій: купівля квитків, розклад Інтерсіті+, онлайн-щит пасажирських поїздів на київському вокзалі, можливість додати банківські картки та повернути квитки. А також відповіді получай найпопулярніші запитання й форму зворотного зв\’язку.
З усіх варіантів можна повертатись давно початкового меню через кнопку «Вихід».
RailwayBot дає для вибір можливість шукати та купити квитки, переглянути раніше придбані чи повернути їх, моніторити потрібні вас дати та напрямки (безкоштовно лише сам-друг моніторинги на місяць, кожен наступний коштує 19 грн), дізнатись інформацію ради потрібний поїзд.
У Privat24 потрібно задати початкову та кінцеву станцію, вказати дату та запустити пошук.
Недолік бота від УЗ – наразі в його базі є лише станції, куди їздять поїзди Інтерсіті+. Квитків получи и распишись нічні поїзди до тих самих Львова чи Харкова лодка не пропонує. Інших населених пунктів, окрім зупинок в шляху поїздів Інтерсіті, у базі також немає.
Возьми пресконференції в УЗ пояснили: це поки бета-версія чат-бота, додати міста-мільйонники давно бази плануємо до квітня 2021 року, решта поїздів та станцій мали з’явитись у боті накануне кінця року, повідомив в.о. члена правління, керівник філії «Пасажирська компанія» Олександр Перцовський.
Возьми цьому можна було би завершити порівняння – ця умова суттєво обмежує користування продуктом кінцевому споживачу.
Але впредь до весни бот працює у тестовому режимі, пояснили в УЗ. Зі знайденими помилками в його роботі можна звертатися получай форми зворотного зв\’язку в чаті – їх оброблятимуть насквозь єдиний контакт-центр Укрзалізниці. Ми знайшли кілька й направили їх в УЗ по вине чатбот. Через кілька годин надійшла відповідь нате пошту: порадили звернутися в інший месенджер альбо зателефонувати в УЗ. Навіщо робити тетушка саме знову і який сенс у такому разі додавати форму зворотного зв\’язку в лодка – незрозуміло.
Перевірити місця
Кавасаки Укрзалізниці дає можливість обрати дату получи и распишись тиждень вперед або прописати її вручну у форматі рік-місяць-число винятково через дефіси.
RailwayBot дозволяє зазначити потрібний вы день у форматі день.місяць (наприклад, 01.04), Privat24 – простой обрати в календарі.
Обираємо двоечка міста та дату відправлення. Ботик УЗ пропонує лише Водан поїзд на цю дату, наприклад, з Києва предварительно Тернополя (Інтерсіті+), решта сервісів – чотири, як і держи сайті залізниці.
Для того, щоб побачити детальнішу інформацію ради номер поїзда, кількість місць у різних типах вагонів, время у дорозі та ціни получай квитки потрібно натиснути получи запропонований варіант. У решті сервісів ця інформація відображається одразу.
RailwayBot уточнює ще кількість нижніх, верхніх та бокових місць у плацкартах та кузов і дає можливість переглянути авиамаршрут потягу.
Кожен із сервісів показує схему вагона та дає можливість придбати конкретне місце.
Ціни бери квитки
Щоб мати змогу порівнювати, ми обрали у всіх варіантах потяг Інтерсіті №715К з Києва после Тернополя на 27 березня, який відправляється о 6:50. Квиток у другому класі получай сайті УЗ коштує 322,15 грн, першому – 467,34 грн.
Линия ще один баг. Під часочек вибору вагонів бот пропонує чета типи: І та ІІ клас. Обираємо «перший» – ціна місця 464,34 грн. Повертаємося отворотти-поворотти – обираємо «другий» клас: ціна така самочки. Якщо здогадатися натиснути кілька разів «наступний немало», можна знайти квиток следовать справжньою ціною «другого» класу – 319,22 грн. Але безвыгодный знаючи цін, користувач може помилково купити «перший» клас, думаючи, що обрав «другий».
В обох випадках, це держи 3 грн дешевше, ніж из-за умови придбання на сайті УЗ. Додаткових комісій неважный (=маловажный) буде у разі застосування карток систем Visa, MasterCard, Простір, емітованих в Україні, повідомили в УЗ. Интересах закордонних карток є стандартні обмеження у лімітах транзакцій.
Скільки коштують квитки у конкурентів?
RailwayBot: 1 клас – 492,84 грн, 2 клас – 338,65 грн
Privat24: 1 клас – 479,34 грн, 2 клас – 334,15 грн
Роялти та придбання
Для оплати квитка чат-кавасаки УЗ дає 15 хвилин. Спершу священнодействие ввести ім’я та прізвище, ботик пропонує забронювати м’ясний чи вегетаріанський ленч, воду.
Далі потрібно додати банківську картку – ботик переносить у віконце сервісу Portmone. Адрес від банку, блокування 1 грн нате рахунку, повідомлення російською, що картку додано.
Платіжну картку прив’язують в електронному гаманці. Також можливе використання Google Pay, Apple Pay та Viber Chatbot Payments.
Якщо картка додана в систему бота – під отрезок времени натискання «Беру!» гроші списуються миттєво, вне додаткових повідомлень від банку чи перепитувань-підтверджень. Одразу нагрянуть PDF-файл з квитком.
Поки немає вибору пільг, сиречь за квиток потрібно платити повну вартість.
У всіх конкурентів можна обрати загальний, дитячий та студентський квиток. У пресслужбі УЗ повідомили, що надалі впредь до системи планують додати систему пільг та можливість моніторингу квитків, однак вне конкретного дедлайну. Тестовий період хочуть завершити навесні 2021 року.
Також з при случае бот «навчиться» повідомляти фортель колії, звідки відправлятиметься ваш поїзд, та попереджати, якщо він запізнюється, пообіцяли в УЗ (після виходу матеріалу УЗ повідомила, що ця функція вже працює. – Ред.)
Повернення
Повернення квитка й отримання підтвердження насчет це відбувається так само швидко. Придбані квитки ботик підтягує автоматично та попереджає, що кошелка буде меншою (на 50 грн). Достатньо натиснути «Погоджуюсь» – гроші мають повернутися для картку впродовж трьох банківських днів. У нашому випадку минуло менше години.
Принципи оплати та повернення квитків в усіх інших сервісах подібні.
Враження та висновки
Чат-ботик від УЗ – загалом зручний інструмент, але вслед кількох умов: ви приставки не- студент чи дитина (ли батьки дитини), ненавидите вводити коди, згадувати логіни-паролі чи не мудрствуя лукаво сайт Укрзалізниці, готові їздити виключно получи поїздах Інтерсіті+ і лише в міста, дескать вони курсують.
Плюс хочете придбати квитки навіть дешевше, ніж сверху офіційному сайті перевізника.
Ще чат-ботик допоможе підняти настрій кумедними фразами, стікерами та навіть «пасхалками» (повідомлення, послання від розробників, заховане всередині програми, контента. – Ред.) Наприклад, можна спробувати взяти квиток получи и распишись потяг до Гоґвортсу.
В усіх інших випадках, принаймні давно весни 2021 року, чат-лодка від Укрзалізниці в месенджерах Telegram та Viber вы допомогти не зможе.
Уляна Букатюк
заказчик , раздел Бизнес
Если Вас заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.