У листoпaді нa сaйті Вeрxoвнoї Рaди зaрeєструвaли зaкoнoпрoєкт №4353 «Прo пoштoвий зв\’язoк». Йoгo aвтoри кaжуть, щo xoчуть пoліпшити якість пoштoвиx пoслуг пользу кого кінцeвиx спoживaчів, a тaкoж пoсилити зaxoди щoдo бoрoтьби з кoнтрaбaндoю. A як всe нaспрaвді?
Які нaслідки мoжe мaти нoвa ініціaтивa нaрoдниx дeпутaтів щoдo внeсeння змін дo сeктoру пoштoвoгo зв’язку.
Oснoвні нoрми
Возле рoзгляді зaкoнoпрoєкту в пeршу чeргу увaгa звeртaється нa нaступні пoлoжeння:
-
Включeння «кур’єрськиx пoслуг» дo пeрeліку пoслуг пoштoвoгo зв’язку у стaтті 1 зaкoнoпрoєкту.
-
Встaнoвлeння держи законодавчому рівні вимог до самого виготовлення поштоматів у статті 26 законопроєкту.
-
Статтею 17 законопроєкту пропонується доповнити виключні власть призначеного оператора здійсненням міжнародного поштового обміну в місцях міжнародного поштового обміну.
Одна з головних цілей законопроєкту — боротьба з контрабандою. Але стаття 17, а також 25, 29 та 31, викликають особливі питання. Вони серьезно змінюють призначення документу, читаємо:
-
Призначений телефонист поштового зв’язку має виключне ей-богу на здійснення міжнародного поштового обміну в місцях міжнародного поштового обміну.
-
Перевезення призначеним оператором поштових відправлень транспортними засобами спеціального призначення, перевантаження поштових відправлень здійснюються у першочерговому порядку. Проїзд транспортних засобів спеціального призначення призначеного оператора раньше об’єктів поштового зв’язку з метою обміну поштових відправлень здійснюється безперешкодно, позачергово і безоплатно.
-
Стаття 31 законопроєкту передбачає, виключні полномочия призначеного оператора на здійснення співробітництва у сфері надання послуг поштового зв’язку з операторами поштового зв’язку та суб’єктами господарювання, що надають послуги поштового зв’язку інших держав, у тому числі і получи и распишись умовах, передбачених відповідними договорами.
-
Міжнародні поштові відправлення під время переміщення через митний пограничная линия України пред’являються призначеним оператором поштового зв’язку в целях митного контролю у місцях міжнародного поштового обміну.
Що це означає?
Місця міжнародного поштового обміну (ММПО) — це об\’єкти, які дозволяють поштовим операторам обмінюватися відправленнями з іноземними компаніями от іноземних поштових операторів. Власне, проводить міжнародну діяльність. Цим законопроєктом автори хочуть надати можливість здійснювати цей обмін лише «призначеному оператору».
Получи цей момент в Україні призначений инструктор лише один – це національна компанія Укрпошта. Якщо распоряжение буде прийнятий, тільки Укрпошта зможе протягивать міжнародну поштову діяльність. Це кричуща спроба монополізації ринку, яку никак не зустрінеш в жодній європейській країні.
Одновременно в Україні є кілька операторів-власників ММПО. У разі прийняття цього законопроєкту, приватним поштовим операторам заборонять пересилання міжнародних поштових відправлень. А це тотожно повній зупинці діяльності.
Більш того. Відповідно поперед статті 233 Митного кодексу України, операції з міжнародними поштовими відправленнями і їхнє збереження здійснюються під митним контролем у місцях міжнародного поштового обміну. Водночас цей обследование виконує підрозділ митниці в однаковому порядку, незалежно від того, циновка це ММПО — Укрпошти ли приватного оператора.
Відповідно, монополізація місць міжнародного поштового обміну жодним чином без- вплине на процедуру, а делать погоду і не посилить боротьбу з контрабандою. Тому необхідність у нових нормах залишається під великим питанням.
Ці положення вносять лише більше суперечностей із законодавством Євросоюзу, хоча інша тавро документу — гармонізація законодавства з ЄС.
Вони порушують статтю 110 Угоди оборона асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, а також — пульт 20 Преамбули та статтю 7 Директиви 97/67/ЄС Європейського Парламенту та Вследствие про спільні правила розвитку ринку поштових послуг Співтовариства та покращення якості обслуговування (надалі — Приказ 97/67/ЄС).
У контексті поступових кроків України вплоть до інтеграції із Європейським союзом, наша країна взяла получай себе зобов’язання щодо недопущення впровадження нерівних конкурентних умов в целях державного та приватних операторів поштового зв’язку у сфері визначення та діяльності місць міжнародного поштового обміну.
Враховуючи вищевикладене, законопроєкт без- відповідає тим завданням, які визначені розробниками законопроєкту, а саме стимулювання розвитку конкуренції, а навпаки законопроєктом руйнується всех благ-яка конкуренція на ринку надання послуг пересилання міжнародних поштових відправлень.
Необхідні зміни
Монополізація ринку — вочевидь безграмотный ефективний спосіб боротьби з контрабандою. Інституції, що займаються цим питанням, рекомендують звертати увагу для інші аспекти. Зокрема, підвищувати штрафи та санкції, поліпшувати адміністрування малих посилок, тощо.
Варто відзначити, що Україні весь ж потрібне нове законодавство щодо поштового зв’язку. Але воно має розроблятися спільно з усіма компаніями, що ведуть діяльність сверху ринку.
Якщо брати четко цей законопроєкт, то в ньому необходимо внести як мінімум наступні правки:
-
Зі статті 17 видалити норму ради «виключне право призначеного оператора поштового зв’язку в здійснення міжнародного поштового обміну в місцях міжнародного поштового обміну».
-
Зі статей 25, 29 та 31 пропонується виключити ответ «призначений».
-
Зі статті 26 виключити відсилочну норму насчет встановлення вимог до виготовлення поштоматів.
-
Зі статті 1 виключити визначення терміну «кур’єрська услуга», також виключити «надання кур’єрських послуг» з переліку «послуг поштового зв’язку».
Лише після цього законопроєкт можна если вважати дійсно таким, що має возьми меті поліпшити умови в целях кінцевих споживачів та компаній сверху ринку поштового зв’язку України.
Тутти материалы автора
Если Вас заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.