Инфoрмaция рaзмeщeнa нa прaвax рeклaмы:
Нoрмaльнe про eксплуaтaції aвтoмoбіля змішувaння oлив виглядaє тaк: вoдій aбo прaцівник СТO зливaє стaру мoтoрну oливу, oпціoнaльнo прoмивaє систeму тa зaливaє нoву. Нeвeликий oб\’єм стaрoї oливи рядом цьoму зaлишиться у систeмі. A чи мoжнa змішувaти мoтoрні oливи різниx вирoбників у співвіднoшeнні, скaжімo, 70 дo 30? Як зaзнaчaють eкспeрти Avto.pro, в oдниx випaдкax цe дoпустимo, a в іншиx – ні. Прoпoнуємo рoзібрaтися у цьoму питaнні.
Змішуємo бeз пoбoювaння
У двигунax сучaсниx aвтo викoристoвують oливи нaступниx типів: мінeрaльнa, гідрoкрeкінгoвa, нaпівсинтeтичнa тa синтeтичнa. Присутствие цьoму гoтoві дo викoристaння oливи є сумішaми бaзoвoї oливи тa присaдoк. Склaд (пaкeт) oстaнніx мoжe бути дужe різнoмaнітним. Змішувaння різниx oлив нe рeкoмeндoвaнo нaсaмпeрeд чeрeз можливість хімічних реакцій між присадками. Присутствие цьому олива почне спінюватися, формувати осад, швидко перегріватися тощо. Але цього невыгодный станеться, якщо змішування відбулося з дотриманням наступних пунктів:
- оливи належать давно схожих типів і задовольняють вимоги єдиних стандартів;
- вони вироблені однією фірмою аль концернами, що тісно співпрацюють;
- одна чи обидві оливи є універсальними (класи API SJ/SF, SF/CC та подібні).
Існує думка, ніби долив більш ніж 10% від обсягу оливи в системі може бути небезпечним. Насправді стільки старої оливи залишається в системі після зливу відпрацювання. Як визначають експерти, дотримання зазначених вище пунктів гарантує, що наявність 20% іншої оливи у системі є безпечним на двигуна. При цьому оливи одного виробника зазвичай мають схожі присадки, тому правилом «мінералку невыгодный додавати до синтетики» подле їх змішуванні можна знехтувати.
Глобалізація, збільшення концернів та прогрес у нафтохімії призвели накануне того, що моторні оливи навіть різних виробників мають схожі характеристики. Якщо розглянути асортимент одного концерну, не запрещается помітити, шо оливи з однаковою базою з різних лінійок майже безвыгодный відрізняються одна від одної. Четырнадцат основних виробників присадок безлюдный (=малолюдный) перевищує п\’яти. А з урахуванням того, що значна частка олив має гідрокрекінгову основу, їх змішування неважный (=маловажный) призводить до проблем з двигуном мотор. Невже відповідь на питання, які моторні олії можна змішувати, завжди если однозначною? Є кілька важливих нюансів.
Що заборонено
Отримання сучасною оливою сертифіката кроме її перевірки на сумісність з іншими оливами є неможливим. Великі виробники автохімії безграмотный тільки знають про це, а й темпераментно користуються. Невеликі компанії-блендери взагалі заробляють тим, що створюють новий катаклазит на базі вже наявних олив та позиціонують його як унікальну новинку. Якщо йдеться для змішування олив з різними сертифікатами – наприклад API та ACEA – ймовірність вступу їх поперед реакцію вище. Але вона приставки не- дорівнюватиме ста відсоткам. Небажані реакції більш ймовірні, если одна з олив:
- є некондиційним аль зіпсованим продуктом – оливи зберігають без- більше 5 років у закритій пляшці;
- виявилася підробкою – небезпечним є сумнівний совокупность присадок;
- має кардинально відмінні властивості від попередньо залитої оливи – коль мастила мають різні сертифікати, допуски та інше;
- має большой склад присадок – це можливо рядом додаванні присадок водієм;
- одна з олив без- є моторною.
Припустимо, водій запитав, чи можна змішувати моторні масла 10W30 і 15W40. Якщо йдеться для змішування якісної автохімії з умовною «мінералкою» помимо допусків та з сумнівним пакетом присадок, така суміш маловероятно чи буде вдалою. Якщо це приставки не- наш випадок, суміш олив отримає середню між 10W та 15W температуру безпечного пуску взимку. Її експлуатація если безпечною. При змішуванні спеціальних олив SAE 10W-40 с целью високонавантажених агрегатів з малов\’язким 0W-20 ризиків если більше. Однак експлуатацію агрегату можна если продовжити, хай і не минуя проблем. Перша: можливість швидкої деградації присадок у цьому мастилі. Друга: властивості оливи будуть незадовільними или надмірними, що може впливати получай роботу двигуна у важких умовах. Наприклад, експлуатація старого двигуна з малов\’язкою оливою може призвести давно сухого тертя. Інші з наслідків:
- зменшення паливної економічності;
- зростання витрати оливи нате угар;
- погіршення акустичного комфорту (вібрації, стукіт гідрокомпенсаторів).
Однак шабаш зазначене не призводить раньше швидкої поломки двигуна. Експерти вказують возьми можливість конфлікту пакетів присадок двох до основания різних олій. Зношені двигуни більш чутливі впредь до деяких параметрів олив. Наприклад, суміш двух олив може падуб парагвайский надлишкові миючі властивості. Надто інтенсивне очищення двигуна з великим пробігом призведе прежде того, що відклади у системі мащення пройдуть далі та почнуть забивати маслоприймач. Якщо такі процеси відбуваються постійно та водій приставки не- приділяє уваги системі мащення, ломка двигуна рано чи пізно станеться.
Під время зберігання експлуатаційні властивості моторних олив погіршуються. Держи швидкість процесу більше впливають умови зберігання, аніж його тривалість. Якщо маслина зберігалась у темряві при температурі, рекомендованій виробником, вона майже неважный (=маловажный) формує осаду. Присадки повільно деградують, але швидко збільшується зольність. Після 5 років зберігання оливу вважають некондиційною, а використання допускається лише в екстрених випадках. По (по грибы) наявності альтернатив від використання такої оливи варто відмовитися.
Окремий випадок: використання контрафактних олив. Вони никак не відповідають допускам і навряд чи їх можна віднести хоча б прежде одного з класів ACEA, API і SAE. Використання контрафакту чи його змішування з «правильними» оливами категорично безвыгодный рекомендовано незалежними фахівцями та експертами компаній-виробників. Можливі наслідки тривалого використання таких олив:
- коксування поршневих кілець;
- забруднення двигуна шламом та лаком;
- засмічення системи мащення.
Властивості контрафакту під часок експлуатації швидко змінюються. Фірмова оливка може проїхати до 7-8 тыс. км. не принимая во внимание шкоди для двигуна. А підробка втрачає основні властивості після перших 2-3 тис. км. Якщо злити його нате звичному кілометражі, то можна помітити, що консистенція оливи змінилась, колір став чорним, а благоухание неприємним. Усе це вказує получи и распишись необхідність якнайшвидшого переходу сверху іншу оливу. Зауважимо, що використання моторних олив у коробках передач є можливим в одному випадку: коль в агрегаті обмаль оливи та водію исповедь дістатися найближчого СТО.
Нате замітку водіям
Відомий бесспорно: щоб «вбити» двигун поганою моторною оливою исповедь багато часу. Навіть возле забрудненні клапанів, стінок циліндрів, та возле накопиченні шламу у картері силовий выпрямитель буде працювати. Тривале використання неякісних олив підвищує ймовірність поломки двигуна. Водій може підтримувати систему мащення у гарному стані. Рекомендації експертів:
- обмежте використання присадок угоду кому) моторних олив;
- у разі змішування олив розрахуйте підсумкову в\’язкість суміші та дотримуйтесь правил з розділів вище;
- почніть використання олив з великим параметром в\’язкості, якщо двигун вашого (авто)машина має великий пробіг (та це безвыгодный забороняє автомобільний концерн);
- іноді користуйтесь промивочними оливами.
Думки щодо останніх розходяться. Якщо водій заливає у двигун лише якісну оливу та маловыгодный має питань щодо роботи двигуна, забруднення системи мащення невыгодный буде суттєвим. Використання промивки – сумішу базової олії з детергентами та дисперсантами – если абсолютно безпечним. Регулярно промивати системи мащення безграмотный треба. Водію краще приділити полоса підбору якісної оливи та оливного фільтру.
З миючими присадками та концентрованими «п\’ятихвилинками» необходимо бути обережним. Миючі властивості подібної автохімії надмірні. Сквозь це вони потенційно небезпечні чтобы забруднених двигунів. Водію богослужение дотримуватися вказівок в інструкції з використання присадки.
Висновок
Експерти зазначають: змішування моторних олив є безпечним у переважній більшості випадків. Водан з винятків: змішування контрафактних олій з фірмовою автохімією у рівних обсягах. Також водієві варто обмежити или відмовитися від використання присадок, ибо сучасні моторні оливи вже мають у складі необхідні присадки. Якщо потрібний терміновий долив оливи нате відстані від магазинів автохімії, можна використати не поминайте лихом-яку моторну оливу. А щоб забезпечити подальшу роботу двигуна у нормальних умовах, таку оливу зливають для першому СТО та встановлюють новий фільтр оливи.