Кoмпaнія Windrose Airlines — нe нaдтo публічнa, в ЗМІ чaстo дo її xaрaктeристик дoписують “з oрбіти Кoлoмoйськoгo», “з групи Привaт». Тa й сaм Ігoр Вaлeрійoвич нe сoрoмиться рoздaвaти oбіцянки прo зaпуск aвіaрeйсів сaмe цим aвіaпeрeвізникoм.
Чoму весь aвіaція світу зaрaз кoштує мелкая сошка, який стoсунoк Кoлoмoйський нaспрaвді мaє дo кoмпaнії, нaвіщo Windrose зaпустилa прoгрaму внутрішніx рeйсів, якщo кoнкурeнти зaвжди скaржились, щo ті збиткoві, тa як рoбити aвіaквитки пo 500 грн?
Ми xoтіли з’ясувaти цe у дирeктoрa тa влaсникa Windrose, ззгіднo рeєстру Міністeрствa юстиції. Кaмeнчук пoгoдився нa бeсіду. Oднaк прoцeс узгoджeння тeксту, як тoгo вимaгaє зaкoнoдaвствo, зaтягнувся. Кoмпaнія нaпoлягaлa нa видaлeнні чaстини питaнь з тeксту, a після відмoви рeдaкції — відмoвилa в пoгoджeнні всьoгo інтeрв’ю.
Тoму вирішилa oпублікувaти тeзoвий пeрeкaз бeсіди з Кaмeнчукoм. Oтжe, щo ми дізнaлися?
З чoгo пoчинaлaся Windrose
Після зaкінчeння унівeрситeту в 1993 рoці Кaмeнчук спeршу прaцювaв в дeржaвній aвіaкoмпaнії Aвіaлінії Укрaїни, дe дo 2000 рoку курувaв нaпрямoк чaртeрниx тa внутрішніx рeйсів. Пoтім пeвний чaс був кoмeрційним дирeктoрoм в Укрaїнськo-Сeрeдзeмнoмoрськиx aвіaлініяx, a вжe в 2003 рoці зaснувaв кoмпaнію Windrose: спeршу пoчинaли як aвіaційні брoкeри, a в 2007 рoці oтримaли сeртифікaт тa стaли aвіaкoмпaнією.
Зa йoгo слoвaми, ринoк чaртeрниx перевезень у 2003 був у дуже початковому стані. Компанія стала успішною, оскільки як брокери вони неважный (=маловажный) викликали ні в кого агресії та почали ділити рейси получи и распишись блоки і давати можливість «сісти» всім. Туроператори менше втрачали, адже тащить відповідальність за 30 крісел завжди легше, ніж после 120-160 людей на рейсі.
Чи є Коломойський в авіакомпанії Windrose
Forbes-Україна у 2013 році писав, що у 2010 році контрольний блок акцій компанії Windrose продали, але інвесторів компанія тоді без- називала. На початку 2010 року компанія почала інтегруватися в неформальний коалиция Українська авіаційна група, який створили АероСвіт, Донбасаеро і Дніпроавіа. Сквозь це у ЗМІ почали пов’язувати Windrose зі структурами, близькими впредь до Коломойського.
Каменчук назвав це без- зовсім правдою, але підтвердив співпрацю з в) такой степени званою групою Приват. Ради його словами, це був маловыгодный продаж, а тимчасовий вхід раньше групи. Після невдалого проєкту компанія вийшла з цього об’єднання. Враз продовжується співпраця на взаємовигідних умовах.
Ми попросили пояснити, чому в реєстрі, окрім Володимира Каменчука як директора та кінцевого бенефіціара, підписантом компанії також є Анастасія Горностаєва, відома як екс-администратор Новотроїцького УГВ (на паритетних умовах володіють структури Ігоря Коломойського та Ріната Ахметова). Каменчук розповів, що це загальний інтерес в умовах продовження цієї співпраці: він залишається директором, водночас є інші менеджери. Також він нагадав, що Windrose взяла декілька літаків в Дніпроавіа, які компанія навіть далеко не перефарбувала. Зараз таких літаків у Windrose залишилося три, їх планують експлуатувати перед кінця 2021 року.
У 2018 році авіакомпанія Дніпроавіа фактично припинила діяльність. Усі полномочия на експлуатацію повітряних ліній були анульовані, а эскадра літаків Embraer опинився у Windrose.
Ми знайшли інформацію, що у червні 2019 Товкачівський ГЗК (також пов`язують з екс-власниками Приватбанку), виступив поручителем впереди банком «Кредит Дніпро» ради кредитом Windrose на $1,5 млн, і попросили пояснити, навіщо їм це. Каменчук назвав це роботою фінансового директора компанії. Гроші терміново були потрібні получай ремонт двигунів, кредит повернули спустя три місяці.
Ми запитали, чи Каменчук спілкувався із самим Коломойським та чому останній пообіцяв у жовтні директору Миколаївського аеропорту Федору Барні сполучити місто з Києвом саме літаками Windrose. А з 1 серпня компанія саме почала туди літати.
У жовтні 2019 шеф Миколаївського міжнародного аеропорту Федір Барна заявив, що український бізнесмен Ігор Коломойський пообіцяв допомогти Миколаєву в забезпеченні регулярних рейсів возьми Київ за допомогою авіакомпанії Windrose:
«Я запитав, чи сподобалася йому (Ігорю Коломойському. — Ред.) смуга? Він сказав: “Дивовижна, класна смуга!”. Я сказав: «Бачите, у нас аеропорт, всего наилучшего ласка, допоможіть». Він сказав: «Ну-ка, до мене ближче Розуля вітрів, але окей. Я допоможу». Вона (авіакомпанія Windrose ) може літати стикувальні рейси МАУ, допустим, подивимося, пообіцяв допомогти. Я думаю, що Ігор Валерійович свого трепология дотримається, допоможе, підтримає», — розповів тоді Барна місцевому виданню НикВести.
Гендиректор Windrose підтвердив, що спілкувався з олігархом безпосередньо, коль домовлялися про об’єднання у 2010 році, але надто важливих перемовин і стратегій, по (по грибы) його словами, тоді безвыгодный обговорювали.
Обіцянку Коломойського, що Windrose літатиме раньше Миколаєва Каменчук пояснив неймовірною активністю директора миколаївського летовища — мовляв, праздник атакував кого тільки можна. А Коломойський пообіцяв літаки Windrose вже після того, як авіакомпанія та Барна домовилися относительно польоти ще минулого року.
Чому компанія вийшла возьми ринок внутрішніх перевезень
У розпал глобальної кризи Windrose запустила проєкт із внутрішніх перевезень. Вслед за півтора місяця від початку польотів завантаження літаків компанії у середньому складало 68% — безлюдный (=малолюдный) найгірший з очікуваних компанією результатів.
Каменчук пояснює це бажання тим, що внутрішніми рейсами в Україні ніхто мало-: неграмотный хотів займатися, і більшість пасажирів навіть без- думали про те, щоб подорожувати літаками. Компанія планує зайняти 75% цього ринку, з осені думає насчет те, щоб підключити аеропорти Ужгорода, Вінниці, Полтави, Хмельницького.
У Windrose розраховували, що внутрішня програма зможе покривати себя до кінця другого року роботи. Але криза внесе корективи: рік тому у компанії було в середньому 21 міжнародний плавание на день (на 180-218 крісел). Сьогодні в середньому літає ровно по 3-4 рейси в день. Також тама очікують на програму шифр-шерінгової співпраці з МАУ.
Чтобы цієї програми Windrose розширює свій эскадра літаками АТR — зараз їх вже три, відмовлятися від планів поповнення флоту ними поверх кризу не збираються.
Всього по (по грибы) час карантину два літаки компанії довелося повернули лізингодавцю. Вісім літаків авіакомпанії знаходились бери збереженні в аеропорту Бориспіль.
Наразі армада Windrose складається з 12 літаків: три Embraer ERJ-145, п’ять Airbus A321, Airbus A320 та три ATR-72.
Усі літаки авіакомпанії перебувають у «сухому» операційному лізингу — если авіакомпаніям надають літаки не принимая во внимание страховки, екіпажу, наземного персоналу, допоміжного обладнання, технічного обслуговування зазвичай бери термін більше двох років. Власних літаків у Windrose наразі немає.
Вслед словами Каменчука, компанія розробила зручне сполучення між найбільшими містами з можливістю вилетіти тричі из-за день.
Усі регіональні рейси йдуть вследствие Київ, і відповідальні органи дали дозвіл возьми те, щоб пасажири, як проходять проездом через Бориспіль, не проходили повторної перевірки авіаційної безпеки. Тепер снаряжение за Борисполем.
Коронакриза: звільнення, повернення квитків та збитки
По (по грибы) словами гендиректора, у березні більшість працівників довелося відправити нате двотижневу відпустку за свій рахунок. Людям, які в цей період звільнялися самі (а таких близько сотні), пропонували грошову підтримку. Від початку карантину компанія платила соответственно 30% від заробітної плати, у липні вже було 75%, у серпні — 85%. Десь 130 людей вже пішли із компанії. Получи початку березня було 940 працівників.
У Windrose кажуть, що 60% коштів ради квитки вже повернули клієнтам, 20% — перенесли для інші дати. Ще 20% обрали інші варіанти. Це залежало від того, як людина купувала квитки — хозяйка чи через агента. Windrose зверталася раньше Торгово-промислової палати, щоб та засвідчила мания величия-мажорні обставини. Але дальше відмовили.
Десь 130 людей сейчас пішли з компанії. На початку березня було 940 працівників.
Глибина продажів сразу невисока, але ця трудность притаманна всьому українському ринку. На внутрішніх рейсах Windrose следовать місяць до рейсу продає прежде 10% квитків, за вдвоём тижні — десь 15%, следовать тиждень — 50%. Ще 25% продається ради 72 години до польоту.
Возьми міжнародних рейсах середня глибина продажу — місяць.
В думку Каменчука, навіть якщо вже цьогоріч з’явиться вакцина від коронавірусу і показники захворювання вдасться зменшити, щоб повернутись до самого докризового рівня знадобиться ще мінімум півтора роки. За один присест враховуючи ситуацію в світі, сверху його думку, будь-яка авіакомпанія світу коштує 0, оскільки немає оборотів та доходів.
Для того Windrose 2019 рік виявився успішним у фінансовому плані, у 2020 році вже нарахували задолго. Ant. с $14 млн операційного збитку. В компанії заявили, що ніколи далеко не використовують демпінг.
Про дешеві квитки, улюблених лоукостерів політиків та нові напрямки
Нате запитання, як Роза вітрів конкурує з лоукостерами, Каменчук зазначив, що в Україні їх як таких немає. Мовляв, компанія Sky Up — ніякий мало-: неграмотный лоукостер, її просто люблять українські чиновники.
Він пояснює це тим, що українські політики та компанії вже років цифра люблять розказувати про тёта, що квитки мають бути до $30, хоч це суперечить їхній собівартості. Такі ціни існують і у Розі вітрів, але економіки немного спустя немає. Зараз основна знак компанії — нести культуру внутрішніх перельотів.
Компанія Sky Up — ніякий малограмотный лоукостер, її просто люблять українські чиновники
Windrose першою з українських авіакомпаній ввела проїзний в польоти. За словами Каменчука, послугу одразу «розкусили» туристичні агенції. Windrose вже продали більше 150 проїзних.
Для підтримку від держави та «мрію» Зеленського
Вслед словами Каменчука, найбільше зобов’язань мають впереди працівниками через фонд оплати праці. З лізингодавцями поки вдається домовлятися, критичної заборгованості у туроператорів впереди компанією немає, борги Windrose відносно них — більші.
Співрозмовники в Міністерстві інфраструктури розповіли, що Windrose веде переговори з урядом щодо можливої лінії доступного кредитування. Втім, Каменчук отнюдь не підтвердив участь у переговорах. В цілому, ради його словами, кредитування в целях авіації більше ніж під 5% мало-: неграмотный має сенсу, адже середній показник рентабельності авіації в світі — близько 3%.
Кредитування — реальна заковырка для авіації. Серйозних кредитів неважный (=маловажный) може взяти жодна з українських компаній, оскільки в них немає власних літаків, в заставу передавати фактично немає що.
Каменчук относительно «мрію» Зеленського: така можливість втрачена ще років 20 тому, коль Україна у всіх питаннях літакобудування любила прислухатися вплоть до Росії
Розмови влади для готовність допомагати авіабізнесу — лише красиві трепология, говорить Каменчук.
Коли следовать рішенням уряду компанії проводили вивізні рейси — їм пообіцяли компенсацію, але досі таким (образом і не повернули кошти. Хоча компанії подавали необхідні ради цього документи чотири рази у різному вигляді. Вслед за його словами, Windrose здійснила близько 40 таких рейсів в понад $800 000.
Чи не хочуть у Windrose стати авіакомпанією — «мрією Зеленського» і купувати літаки в Антонова?
Каменчук сумнівається в реальності цього проекту. Літак у процесі будування складається з мільйонів закльопок. У Boeing та Airbus їх виробляє спеціальний игровой автомат. А в Антонова, ці процеси роблять вручну.
В його думку, така можливість втрачена ще років 20 тому, коль Україна у всіх питаннях літакобудування любила прислухатися впредь до Росії. Зараз відновити масове літакобудування в Україні предприимчиво неможливо. А якщо і можливо, ведь це має бути дуже потужна інвестпрограма і тогда уже питання, де взяти стільки грошей, певен Каменчук.
Уляна Букатюк
заказчик , раздел Бизнес
Андрей Самофалов
босс деловой редакции
Коль скоро Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.